Allmänna villkor


Sellviq är en marknadsplattform för leverantörer som finns representerade på sidan.


Sellviqs personliga integritetspolicy, i enlighet med GDPR Gäller fr.o.m. 2018-05-25 

Sellviq följer lagen om personlig integritet i hantering av personliga uppgifter (GDPR, General Data Protection Regulation )

som från och med den 25/5 2018 träder i kraft och påverkar all hantering och lagring av personuppgifter. 


Det är viktigt att du tar del av och förstår integritetspolicyn och känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter.

Vi värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd (t.ex. skulle vi aldrig sälja dina personuppgifter till ett annat företag).


  • Vi samlar in personuppgifter från dig för att kunna hantera beställningar, köp, leveranser, returer och reklamationer.
  • Vi behöver dina personuppgifter när du kontaktar vår kundtjänst.
  • Vi behöver dina personuppgifter när du väljer att få nyhetsbrev, erbjudanden via e-post.
  • Vi behöver dina personuppgifter för kunna förhindra missbruk av våra tjänster eller för att förhindra, förebygga och utreda brott mot företaget. 
  • Personuppgifterna behövs enligt lag där vi har en rättslig förpliktelse.

Vi samlar och sparar följande uppgifter:

  • Namn och efternamn
  • E-postadress
  • Adress och telefonnummer,
  • Köphistorik
  • Kundtjänsthistorik
  • Övrig information som kan dokumenteras i samband med att du kontaktar kundtjänst


Dina personuppgifterna kommer att sparas i två år från ditt senaste köp. 


Vi delar dina personuppgifter med leverantörer som du har köpt  varor/tjänster av . 

 De personuppgifter som leverantörer får ta del av är:

  • Kontaktuppgifter (namn, e-post, leveransadress)
  • Uppgifter om ditt köp (produkt/tjänstinformation)
Leverantörerna är självständigt personuppgiftsansvariga för behandlingen av de mottagna uppgifterna från Sellviq. 


Betalningsuppgifter 

Dina betalningsuppgifter hanteras av Payson AB i enlighet med GDPR, (General Data Protection Regulation ) och lämnas aldrig ut till tredje part.

Alla transaktioner är krypterade med högsta säkerhet.

Sellviq och andra representerade leverantörer ser aldrig dina bank och kortuppgifter.





Leverans och reklamation

Leveranstider

Leveranstid skall vara angivet i produktbeskrivning. Observera att leveranstider är en uppskattning från det säljande företaget.



Försenad leverans

Vi majlar dig vid försenad leverans eller eventuella fel. Vid oförmåga att skicka produkt eller utföra tjänst återbetalar vi pengarna inom 14 dagar.



Transportskador

Kontakta oss och transportbolaget så fort du upptäcker att produkten skadats under transporten. Viktigt att du ej använder produkten

och spara förpackningen så att vi kan undersöka den. Beroende på hur stor skadan är byter vi ut produkten eller så återbetalar vi hela beloppet till dig.

 

Ej hämtade paket

Om Konsumenten ej hämtar ut sitt paket inom angiven tid returneras produkten till Butik och Sellviq  kommer att debitera Konsumenten den

faktiska fraktkostnaden för paketet. Resten av köpbeloppet återbetalas till Konsumenten under 14 kalenderdagar efter det att Sellviq får

kännedom om att Butiken har mottagit det returnerade paketet.

 

 

 

Ångerrätt och reklamation

1. Konsumenten har ångerrätt till ett varuköp inom 14 dagar från det att varan kommit i konsumentens ägo.

2. Konsumenten har ångerrätt till ett tjänsteköp inom 14 dagar.

3. Konsumenten har rätt att reklamera produkten om den kom i fel färg, storlek eller är skadad.

 

Ingen ångerrätt om:

  • Hälso- och hygienprodukter när förseglingen är bruten. Hudvårdsprodukter, underkläder och badkläder.
  • Kosmetiska produkter och parfymer.
  • Förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.
  • Tjänster som påbörjas under en bestämd tidsperiod. Gäller kulturevenemang, idrottsevenemang, fritidsaktivitet, servering, catering, inkvartering, varutransport eller biluthyrning.
  • För produkter som omfattas av ångerrätten gäller att varan ej är använd / tjänsten ej är inbokad.
  • Konsumenten är ansvarig för leveransadress och eventuella problem samt extrakostnader som kan uppstå på grund av felaktig eller bristfällig
  • information till Sellviq.

 

 

Cashback

Cashback innebär att konsumenten får pengarna tillbaka av butiker/tjänsteleverantörer vid ett köp. När konsumenten köper varor eller tjänster med Cashback samplas pengarna på konsumentens konto och kan utnyttjas vid nästa köp.

Konsumenten kan välja att betala med "Cashback". Om Cashbacken inte räcker att betala hela beloppet kan konsument betala resten via bankkort eller faktura.



Rabattkuponger

Rabattkuponger innebär att du få ett lägre pris på ditt köp av en produkt i en fysisk butik eller tjänst genom att uppge rabattkod vid bokning eller köp.



ROT/RUT

Vid köp av ett tjänst som innefattar Rot- och rutarbete betalar du en del för rabattkupong på Sellviq, en del via faktura efter att arbetet utförts.

Skattereduktion ges bara för arbetskostnad. Material- och resekostnader tillkommer om inget annat anges i dealen.

Du kan läsa om regler för rot och rut på Skatteverket.se



Missbruk

Vid missbruk eller ej respons från säljande företag ska du alltid kontakta oss på info@sellviq.se

Det är en viktig del i vårt arbete för att förbättra vår verksamhet.


Om Cookies

Cookies är en liten textfil som lagras i besökarens dator. Cookies är nödvändigt för att kunna samla in statistik och personalisera vår plattform efter

kundens behov. Cookien kan inte identifiera dig personligen, utan endast den webbläsare som finns installerad. Cookien innehåller inte virus och kan

inte skada din dator eller förstöra annan information



Om du inte vill lagra cookies kan du stoppa cookies via inställningar i webbläsare. Du kan även rensa bort cookies från din dator. Men kom ihåg att

inställningar du gjort på vissa sajter och automatiska inloggningar inte längre finns kvar.